Monday, November 06, 2006

November 2006

Nu har vestibuliten och slidkrampen blivit ännu bättre. Jag har räknat mig själv som "i princip botad" sedan oktober 2005.
Jag blev diagnoserad och började jobba på mina besvär i maj-juni 2004 och kunde ha smärtfria samlag redan i september samma år. Ett år senare tyckte jag mig alltså vara i princip botad.

Vestibuliten stör mig numera bara sällan. Jag har aldrig ont allmänt och har inte heller problem med tighta jeans. Jag kan få korta återfall då jag blir öm om jag inte har haft sex på ett tag. I juli tyckte jag att jag kunde ha smärtfria samlag vid 90% av gångerna, nu är det snarare 95%.

Det jag känner har hjälpt på senaste är:
• Tvätta med olja, använder numera olivolja (extra virgin) för att tvätta mig med.
• Mängder med glidmedel, tycker mycket om det silikonbaserade glidmedlet Pjur Woman gel.
• Endast oparfymerat tvättmedel och inget mjukmedel för underkläderna.
• Inga p-piller.
• Inga always-bindor.
• Inga tamponger med snöret utanför.
• Mjukstarta kroppen om det varit paus i sexet pga jobbresor.
• Mycket sex. Alla bäst mår min mus om jag har sex varje eller varannan dag, när jag inte haft sex på 1-2 veckor så blir det direkt svårare.

Numera går det bra med nästan alla trosor, använder svarta utan problem. Köper dock bomull eller spets/nät som andas rejält. Roligare med svarta spetstrosor än vita bomullstrosor dock.

Kan inte beskriva hur skönt det är att kroppen äntligen fungerar. Känner mig inte usel längre, utan glad och nöjd och kan göra vad jag vill när jag vill. Sexlusten är på topp. Är fortfarande utan p-piller och är nu helt van vid att använda kondom och det stör mig inte det minsta, fungerar toppenbra för både mig och min kille.

En annan sak som jag testat den senaste månaden är att trimma busken lite extra. Använder en bikinitrimmer som lämnar 1-2 mm bara. Jag tycker att det hjälper. Förut kunde jag ofta få hårstrån som låg och skavde. Märker ibland att något börjar skava när jag låter det växa ut lite igen. Använder dock inte hyvel, då jag inte vill skära mig eller irritera huden. Med en trimmer så irriterar jag varken huden eller får inåtväxande hår. Ska utvärdera det här ett tag till innan jag bestämmer mig för att det är bra eller inte.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home